Telefonische bereikbaarheid

Het werk van een gezondheidscentrum begint met bereikbaar zijn en daar investeren we bij Charley Toorop veel in. We hebben een moderne telefooncentrale, werken met een keuzemenu met een aparte spoedlijn en geven als u belt aan hoeveel wachtenden u nog voor u heeft. lees verder

Onze centrumassistenten hebben een afgeschermde ruimte waar ze alle telefoontjes afhandelen. Tussen 8.00 en 9.30 uur zijn er drie à vier assistenten om telefoontjes te beantwoorden. Na dit tijdstip zijn het er twee à drie. Als u op maandag belt tussen 8.00 en 9.00 uur komt u regelmatig in de wachtrij omdat dit het drukste tijdstip is. Vanwege privacy geven we alleen uitslagen via de telefoon en niet aan de balie.

Vooral op maandagochtend, maar ook op de andere ochtenden tussen 8.00 en 9.00 uur is het vaak erg druk aan de telefoon. Dat is bij de meeste huisartsenpraktijken zo. Uiteraard gaat er ook weleens iets mis in de communicatie, maar we proberen dat uiteraard te voorkomen.

Onze telefonische service:

 Afspraken maken via de telefoon 010 – 455 58 88 (optie 3) bij voorkeur vroeg in de ochtend of online (zie www.gcct.nl)

Herhaalrecepten aanvragen bij voorkeur via de receptenlijn, 010 – 455 58 88 (optie 2). Dit kan 7 dagen per week en 24 uur per dag

Uitslagen uitsluitend opvragen na 14.00 uur. Soms gebeurt het dat een uitslag nog niet binnen en/of beoordeeld en/of ingevoerd is. We proberen dit tot een minimum te beperken

Telefonisch advies door de centrumassistente, bij voorkeur na 10.00 uur en niet tussen 12.00 en 13.00 uur

Vragen aan de huisarts, via de assistente, bij voorkeur in de ochtend bellen zodat u nog dezelfde dag antwoord kunt krijgen

Spoedeisende zaken: dagelijks tijdens onze openingstijden via 010 – 455 58 88 (optie 1)

Heeft u spoedeisende hulp nodig buiten onze openingstijden? Bel dan de huisartsenpost. Dit mag alleen als iets niet tot de volgende werkdag kan wachten

Onderstaand een overzicht van ons telefoonverkeer in de laatste drie maanden van 2018.

Gemiddeld aantal telefoontjes per maand                           : 4.551

Gemiddeld aantal telefoontjes per dag                              : 207

Aantal telefoontjes tussen 8.00 en 9.00 uur op maandag                                                                              : 80

Aantal telefoontjes tussen 8.00 en 9.00 uur op andere werkdagen                                                             : 40

Gemiddeld aantal spoedtelefoontjes per dag                                                                                                 : 3 tot 4

Gemiddelde opnametijd van alle telefoontjes                                                                                               : tussen de 40 en 70 seconden

Gemiddelde opnametijd van spoedtelefoontjes                                                                                               : tussen de 5 en 15 seconden

terug naar boven