Uit de praktijk: online afspraken maken

‘We blijven ontwikkelen’

Hoe loopt het online afspraken maken? Welke hobbels komen we tegen en hoe gaan of kunnen we die verbeteren? Aan het woord zijn Jan Pieters (manager), Jacobine Jasperse (centrumassistente) en Paul Sanderse (huisarts).

Met wie kan ik online afspraken maken?

Jan: “Dat kan met uw eigen huisarts. Voor klachten op het gebied van keel, neus en oor, huidaandoeningen en soa-onderzoeken kunt u terecht bij Annemarie Martin, onze Verpleegkundig Specialist.”

Waar en wanneer kan ik online afspraken maken?

Jacobine: “In uw eigen omgeving op uw computer. U vindt op de homepage van www.gccharleytoorop.nl de inlogpagina. U kunt twee weken tot maximaal een dag van tevoren afspraken inplannen.”

Wanneer kan ik beter de telefoon pakken om een afspraak te maken?

Jacobine: “Als u een afspraak wilt maken voor een uitgebreider consult of een behandeling die de centrumassistenten kunnen doen, dan kunt u beter de telefoon pakken. Dat geldt uiteraard ook als het om een spoedgeval gaat. Ook voor het avondspreekuur moet u telefonisch een afspraak maken of als u een dubbele afspraak wilt maken. Dat geldt eveneens voor het maken van een uitstrijkje omdat de centrumassistenten dit doen.”

Waarom lijkt het als ik online iets wil afspreken alsof mijn huisarts drukker bezet is dan vroeger?

Paul: “Dat komt omdat we per dag een aantal plekken vrijhouden voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om online een afspraak te maken. Die tijden zie je niet in het onlinesysteem terug.”

Krijg ik een bevestiging van de afspraak die ik online maak?

Jan: “Op dit moment is dat via het systeem technisch nog niet mogelijk. Daarom hebben we iets anders bedacht. Wilt u toch een bevestiging? Noteer dan bij de reden van uw afspraak uw mailadres. Wij versturen dan binnen 24 uur een bevestiging aan u.”

Bij wie kan ik terecht met mijn opmerkingen/tips voor het online afspraken maken?

Paul: “Het onlineafsprakensysteem is voor iedereen wennen, zowel voor u als voor ons als zorgverleners. Tips en suggesties zijn altijd van harte welkom. U kunt ze melden bij de centrumassistenten. We blijven ontwikkelen. Alvast bedankt.”

V.l.n.r.: Jan Pieters, Jacobine Jasperse en Paul Sanderse: “Het onlineafsprakensysteem is voor iedereen wennen. We blijven ontwikkelen.”


terug naar boven