Patiënttevredenheidsonderzoek afgerond

Nog hogere score dan in 2013: 8,5
Bent u een van de vele patiënten die de vragen van Amicura over de huisartsenpraktijk van ons gezondheidscentrum hebben beantwoord? Dan willen we u daarvoor hartelijk bedanken!

De uitkomst van het onderzoek is dat we op alle fronten nog beter hebben gescoord dan drie jaar geleden. U bent nog tevredener over de toegankelijkheid van de praktijk, de assistenten, de bejegening door en de communicatie met de huisarts en de zorg op maat door de huisarts. In 2013 waren we al erg blij met de 8 die we kregen als rapportcijfer voor onze huisartsenpraktijk, dit jaar scoren we zelfs een 8,5.

Telefoon en online
Bij het vorige onderzoek bleek onze telefonische bereikbaarheid een verbeterpunt. Daarom hebben we naast een moderne telefooncentrale ook geïnvesteerd in een nieuwe, aparte ruimte met dikke wanden zodat onze centrumassistenten daar in alle rust en geconcentreerd de telefoon kunnen beantwoorden. Ook hebben we een softwarepakket aangeschaft om onze telefonische bereikbaarheid te monitoren zodat we waar nodig kunnen bijsturen. Met resultaat: de tevredenheid over onze bereikbaarheid is met sprongen vooruitgegaan.

In het onderzoek hebben we ook gevraagd naar uw interesse in onlinediensten. Over een elektronisch consult met de huisarts zijn de meningen verdeeld: 50% heeft interesse, 50% niet. 79% heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn in het online maken van afspraken. Met ingang van 1 oktober bieden we u die mogelijkheid. Een 8,5 is ook landelijk gezien een bijzonder mooie resultaat. We zijn er blij mee, maar het zet ons ook aan tot actie. We gaan graag de uitdaging aan om de hoge patiënttevredenheid vast te houden!

Een greep uit de reacties
‘Wat goed functioneert, moet je niet willen verbeteren’,
‘Zeer lieve assistenten’
‘Een DIKKE pluim voor allemaal’
‘Je wordt goed in de gaten gehouden en krijgt goede adviezen’
‘Mijn gezin en ik zijn zeer tevreden. Indien nodig worden wij goed geholpen’
‘Goed initiatief, zo’n onderzoek’
‘Een verademing vergeleken met onze vorige huisartsenpraktijk’
‘Ik mis vragen over de herhaalreceptenlijn’
‘Het geeft vertrouwen’


terug naar boven