Online afspraken maken

‘Altijd op ‘Afspraak bevestigen’ klikken’

“De ervaringen met online afspraken maken zijn positief,” aldus Jan Pieters, manager gezondheidscentrum Charley Toorop. “We zijn blij dat er al veel gebruik van wordt gemaakt.” Soms komt het voor, dat patiënten aan de balie staan in de overtuiging dat ze online een afspraak hebben gemaakt, maar dit blijkt dan niet het geval. “Wat we niet vaak genoeg kunnen benadrukken, is dat u pas een afspraak heeft gemaakt als u echt alle velden in het systeem doorloopt en aan het einde wat u heeft ingevuld, controleert. Als dat klopt, klikt u op de grote gele balk waarop staat ‘Afspraak bevestigen’,” vertelt centrumassistente Jacobine Jasperse. “Daarna komt u op een pagina waarop staat dat uw afspraak is bevestigd met de naam van uw huisarts of de verpleegkundig specialist, de datum en de tijd waarop u bij ons wordt verwacht. U krijgt dan de mogelijkheid de afspraak in uw digitale agenda te zetten, maar u kunt deze pagina natuurlijk ook printen. Helaas maakt het systeem het voor ons niet mogelijk om u een bevestiging van de afspraak te mailen.”

Een ander probleem dat zich weleens voordoet, is dat een patiënt een afspraak heeft gemaakt bij een andere dan zijn of haar eigen huisarts. “Het is echt belangrijk dat u uw eigen huisarts kiest, tenzij u onder behandeling bent bij de verpleegkundig specialist, dan maakt u een afspraak met haar,” benadrukt Jacobine. “We hopen dat nog meer mensen online een afspraak maken,” besluit Jan. “Het grote voordeel is dat u dit op uw gemak thuis achter uw computer of tablet kunt doen wanneer het voor u uitkomt. Ook prettig is dat u zelf een dag en tijdstip kunt kiezen. U kunt twee weken tot maximaal een dag van tevoren een afspraak inplannen.”

In een paar klikken naar uw afspraak
– Ga naar www.gcct.nl/maak-een-afspraak/ U krijgt een uitleg en vinkt vervolgens ‘Ja, ik heb deze instructies gelezen en wil een afspraak maken’ aan
-U gaat naar het formulier waar u uw naam, geboortedatum en telefoonnummer invult. Daarna vinkt u aan dat u patiënt bent bij ons gezondheidscentrum
– U komt op de pagina waar u een keuze maakt uit huisartsen (5) of de verpleegkundig specialist (1). Wilt u een afspraak met de huisarts, klik dan op de naam van uw eigen huisarts
– Vervolgens kiest u het soort afspraak dat u wilt en vult in wat de reden is van uw bezoek
– Klik daarna op ‘Tijdstip kiezen’
– U ziet het aantal vrije plaatsen per week op datum. U kunt ook kiezen voor een week of twee weken later
– Klik op de datum van uw keuze; de mogelijke tijden verschijnen
– Klik op de tijd van uw keuze
– Klik op ‘Ga naar bevestigen’ in de gele balk onderaan de pagina
-U krijgt een pagina te zien waarop alles staat wat u heeft ingevuld. U kunt dit controleren en indien nodig nog wijzigen
– Als alles klopt, klikt u op ‘Afspraak bevestigen’ en pas dan wordt uw afspraak in de agenda van uw huisarts of de verpleegkundig specialist geboekt.

Actuele gegevens: soms van levensbelang
Zeker in noodsituaties is het belangrijk dat wij u direct kunnen bereiken. Daarom verzoeken we u vriendelijk om ervoor te zorgen dat wij altijd uw actuele (mobiele) telefoonnummer in ons bestand hebben. U kunt op onze website wijzigingen doorgeven via www.gcct.nl/zorgverleners/huisartsen/aanmeldenwijzigingen. Lukt dat niet, dan kunt u ons bellen op 010 – 4 555 888. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!


terug naar boven